مشکلات رایج کولر گازی
نوشته شده توسط : سارا

 

مشکلات رایج کولر گازی مشکلاتی است که به طور معمول برای کولر گازی ها اتفاق می افتد. آشنایی با برخی از این مشکل ها به ما کمک می کند که از وقوع آن ها جلوگیری کنیم.

فیلتر هوای کثیف

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات کولر هم آسیب وارد می کند پس هر چند وقت یک بار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

سرمایش کم کولرگازی

این اصطلاح به معنی ساده ی یک واکنش شیمیایی در سیستم کولرگازی می باشد که باعث می شود هوا خنک شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین باشد به این معناست که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود آمده است و در ۹۰% موارد مشکل خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد، که در این صورت باید در اولین فرصت کولر خود را بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را انجام دهید.

آیا فن بیرونی یا کندانسور به خوبی کار می کند؟

فن بیرونی یا کندانسوروظیفه ی انتقال گرمای منزل به فضای بیرون از خانه می باشد. در صورتی که فن بیرونی به درستی کار نکند سرما نمی تواند جایگزین گرمای منزل شود واین امر باعث می شود که ، کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی مشکل پیدا می کند.

خراب بودن کنترل الکتریکی

یکی از رایج مشکلات کولرگازی ، خرابی بُرد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود آمدن هر مشکلی نظیر خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه و… وجود دارد.

مواظب کابل ها باشید.

اگر گاهی کولر گازی به صورت خودکار خاموش و روشن می شود ، به این دلیل است که آمپر مصرفی کولر گازی ممکن است بالا بوده و یا مشکل سیم کشی خواهد داشت . همچنین سیم کشی کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد که در این صورت حتما باید نکات ایمنی را رعایت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: